Gode seertal på TV2 til Tour de France

TV2 beretter, at de har haft gode seertal til den første uge af årets Tour de France. Dette på trods af at løbet, grundet coronakrisen, i år køres uden for danskernes normale sommerferie.

I Tourens første ni dage – til og med 9. etape – har hver dansker i gennemsnit brugt to timer 17 minutter på at se Tour de France på TV 2s kanaler. Det er et top-3-resultat i de seneste ti udgaver af Tour de France.

Sidste uge blev, netop på grund af Tour de France, den stærkeste uge for TV2s hovedkanal i mere end et år.

“Vi har naturligvis været vildt spændte på, hvad det vil betyde for seningen, at Tour de France pludselig ikke ligger i sommerferiens smørhul, så vi er overordentligt glade for, at vi kan levere meget høje seertal. Det er dejligt, at Touren er så stor, at den kan trække folk, selv om den bliver flyttet ind i eftersommeren, siger TV 2s Tour de France-redaktør, John Jäger, til Omtv2.dk.

Gennem de første ni Tour-dage har de gennemsnitlige seertal til etaperne været 248.000, og det er på niveau med de seneste års udgaver af Tour de France.

Seerandelen til etaperne har været 49,4 procent – det samme som i 2019, som var den højeste seerandel siden 2011. En seerandel på 49,4 procent betyder, at halvdelen af tv-seerne har stillet ind på Tour de France på TV 2, når etaperne køres i Frankrig.