Danskerhold rykker ned i Anden Bundesliga
Wolfsburg, hvor en række danskere har kontrakt, skal i næste sæson spillet i Anden Bundesliga. Det er en kendsgerning efter et 2-1 nederlag til Paderborn mandag i en direkte duel om at en plads i den bedste tyske liga.
Artiklen fortsætter efter videoen
Wolfburg fik danske Joakim Mæhle udvist efter blot 14 minutters spil, hvor de førte med 1-0. I anden halvleg udlignede Paderborn, og scorede også det afgørende mål i den forlængede spilletid.
Christian Eriksen spillede hele kampen, men også Adam Daghim, Jonas Wind og Jesper Lindstrøm var på banen.
Også FC Heidenheim og St. Pauli skal forlade Bundesligaen.
