St. Pauli vandt slaget om Hamburg. På udebane
Hamburg har to store fodboldklubber. Arbejderklubben med mange politiske budskaber St. Pauli og den tidligere storklub Hamburger SV (HSV).
De to mødtes fredag aften på HSVs hjemmebane Volkpark i anden runde af Bundesligaen. Et klassisk opgør i nordeuropæiske fodbold.
Artiklen fortsætter efter videoen
Og det blev lillebror fra St. Pauli, der løb med de tre point. 2-0 lød sejren på.
Adam Dzwigale corede til 1-0 efter 19. minutters spil. Andreas Hountmondj gjorde det til 2-0 i 60. minut. HSV fik den tidligere FC København-spiller Giorgi Gocholeishvili udvist.
Det var det første opgør i Bundesligaen mellem de to klubber siden 2011. De har do mødtes i Anden Bundesliga. Det var Hamburg-derby nr. 112.
Naturligvis var der udsolgt, 57.000 tilskuere på Volkpark. Danske Yussuf Poulsen var på banen for Hamburger SV.
